اظهارات عجیب یک نماینده در دفاع از وزیر سابق کار: آیا جنایت کهریزک یک "قصه ناچیز" بود؟

  پرینت
شناسه خبر : 64579 | تاریخ انتشار : 16 Bahman 1391 - 11:43 | 6289 بازدید | تعداد دیدگاه : 0 | ارسال توسط :

اظهارات عجیب یک نماینده در دفاع از وزیر سابق کار

آیا جنایت کهریزک یک "قصه ناچیز" بود؟

کش و قوس های انتصاب مرتضوی، تغییر اساسنامه تامین اجتماعی، استیضاح، حکم قضایی، انفصال از خدمت، نطق نمایندگان، ماجرای قول شرف، تکذیبیه ، جوابیه و اظهار نظرهای متعدد پیرامون قاضی سعید مرتضوی و جنایت کهریزک، سرانجام امروز با برگزاری جلسه استیضاح شیخ الاسلامی و رای نمایندگان به این استیضاح پر حاشیه پایان یافت .


اما صرف نظر از درست یا غلط بودن اقدامات متعدد مسئولین پیرامون این ماجرا و جنجال هایی که در این مدت به پا شد، نطق برخی از وکلای ملت در جلسه استیضاح و در دفاع از سعید مرتضوی در نوع خود تاسف آور و جالب توجه بود .


روح الله بجانی عباسپور نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی در بخشی از  دفاع خود از وزیر کار و سعید مرتضوی اظهار داشت: "سعید مرتضوی را به خاطر قصه کهریزک متهم می دانیم این در حالی است که باید بپرسیم قصه کهریزک مهم است یا داستان فتنه 88 که عوامل آن اکنون آزاد در جامعه می گردند؟ باید قبول کنیم که کهریزک زاییده فتنه است و چرا ما اکنون قصه ناچیز کهریزک را مطرح می کنیم اما موضوع فتنه را رها کرده ایم."
هر چند که مشخص نیست این نماینده مجلس با چه نیتی ماجرای کهریزک را قصه و وقایع فتنه 88 را داستان می داند اما جهت استحضار وی و برخی از همفکرانش بیانات رهبر معظم انقلاب را پیرامون فاجعه کهریزک و واقعه فتنه 88 می آوریم تا بلکه مطالعه این سطور تذکری باشد برای آنهایی که قصد دارند فاجعه کهریزک را در اذهان از بین ببرند .


رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از دانشجویان و نخبگان علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها پیرامون جنایت کهریزگ فرمودند:  "همه مطمئن باشند که در مقابل جرم و جنایت هیچگونه اغماضی نخواهد شد اما در مسائلی به این اهمیت، دستگاه قضا باید براساس دلایل محکم قضاوت کند و حتی اگر برای بسیاری از شایعات، شواهد و قرینه هایی وجود داشته باشد این شواهد نمی تواند مبنای قضاوت قرار گیرد. کارهایی که نظام در سطح کلان انجام می دهد باید با ملاحظه همه مسائل و پرهیز از نگاه یک بعدی صورت گیرد و اگر از این زاویه به فعالیتهای صورت گرفته در این زمینه و فعالیتهای آینده نگاه شود، هر ذهن با انصافی قانع خواهد شد.


حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به سخنان دانشجویان درباره لزوم پیگیری دستور رهبری در برخورد با حادثه کوی دانشگاه و مسئله کهریزک افزودند: در حوادث پس از انتخابات تخلفات و جنایاتی صورت گرفته است که بطور قطع با آنها برخورد خواهد شد"


معظم له همچنین در دیدار با مردم گیلان اظهار داشتند: "فتنه‌ى سال گذشته جلوه‌اى از توطئه‌ى دشمنان بود؛ فتنه بود. فتنه یعنى کسانى شعارهاى حق را با محتواى صددرصد باطل مطرح کنند، بیاورند براى فریب دادن مردم. اما ناکام شدند. هدف از ایجاد فتنه، گمراه کردن مردم است. "

لازم به یادآوری است در حالی نمایندگان دفاع کننده از وزیر کار در جلسه استیضاح سعی در کمرنگ نشان دادن جنایت کهریزک داشتند که پس از پایان یافتن جلسه و اخد رای از نمایندگان، شیخ الاسلامی وزیر کار از کار بی کار شد .

 
منبع: صراط
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا
برچسب ها
اخبار مرتبط
مصاحبه یزدفردا با اقشار مردم در رابطه با شرکت در انتخابات
دعوت "دکتر عاصی" استاندار اسبق یزد از عموم مردم برای مشارکت در انتخابات
اعتراف صریح نماینده رسانه ای انگلیس بی بی سی به موفقیت وعده صادق
افتتاح پروژه سیستم توزین حین حرکت (WIM) در کیلومتر 3 محور یزد-مهریز
تصويبنامه هيات وزيران درخصوص اجراي اقدامات مربوط توسط كليه دستگاه هاي مقرر در برنامه راهبردي ارتقای سلامت نظام اداري و مبارزه با فساد در مبادلات مرزي ( بازارچه هاي مرزي ، مناطق آزاد تجاري - صنعتي و ويژه اقتصادي و اسكله هاي خاص)
اهالي محله مظفريه با نگرشي متفاوت سعي در جلب نظر مسافران ورودي محور بافق- كرمان داشته باشند
اسامی نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس دهم از حوزه مهریز -بافق -بهاباد-خاتم -ابرکوه(40 نظر)
اعلام محدودیت ترافیکی برای وسایل نقلیه سنگین در محور بیرجند- قاین و بالعکس
5 نوشیدنی برای کوچک کردن شکم - نوشیدنی های لاغر کننده
عکس- تصادف زنجیره ای شدید در چین / سه کشته در تصادف زنجیره ای محور سراوان - خاش
پاکسازی سیستم و حذف انواع ویروس Dr.Web CureIt! 10.0.7 [2015-12-06]
نرم افزار استودیو کامل تبدیل فایل های صوتی و تصویری -
بازديد فرماندار و نماينده بافق در مجلس شوراي اسلامي از بزرگراه بافق - يزد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • هیچ نظری موجود نیست